maandag 17 maart 2014

Testing: Glitter off - Peelable basecoat by OPI

Hey allemaal,

Regelmatig krijg ik te horen: 'Super leuk al die glitter nagellakken, maar ik vind het zo lastig te verwijderen, het is niks voor mij'.

En dat is het natuurlijk ook, laten we eerlijk wezen. Het verwijderen van glitter nagellak is geen feestje. Nu laat ik me daar niet door tegen houden want ik kan niet zonder glitters op mijn nagels! Maar ik begrijp heel goed dat velen van jullie de glitters links laten liggen.

Maaar wellicht dat OPI daar wel eens verandering in kan brengen. Begin maart kwam het merk namelijk met de Glitter off peelable basecoat. Een basecoat speciaal voor glitters waardoor je de nagellak makkelijk en zonder schade van je nagels af zou moeten kunnen trekken. Klinkt ideaal! Maar werkt het ook? Ik heb het voor jullie getest!

Zullen deze twee beste vriendjes worden?
































Er zijn wel eens eerdere basecoats geweest die hetzelfde beloofde te doen, zoals de peelable basecoat van Essence. Zelf heb ik deze nooit getest omdat ik er geen enkel positief verhaal over hoorde.

Maar ook als je even googled kom je nog andere manieren tegen om glitters te verwijderen. Zo lees je vaak over de methode met PVA glue. Oftwel, lijm. Dit heb ik zelf wel getest, omdat dit zo simpel leek dat het haast te mooi leek om waar te zijn. Het principe is simpel, je gebruikt een lijm soort op basis van PVA (Polyvinyl acetate) deze zijn vrij makkelijk te vinden. Zo zit dit in verschillende soorten houtlijn, knutsel lijm en ook de beroemde Elmers glue (vooral te vinden in amerika) is hier een voorbeeld van. Wil je er meer over weten? Pretty Purple Polish heeft er een heel fijn artikel over geschreven. Die kun je hier lezen.

Zelf vond ik het wel een oke methode. Maar het is nooit echt blijven hangen en ik gebruikte het bijna nooit. Daarom was ik super benieuwd naar de OPI basecoat. Zou dit beter werken?



Mijn eerste reactie toen ik het flesje open draaide was: 'Oh, het ruikt naar houtlijm'. Dat bracht me meteen terug naar de PVA lijm methode. Daarom vroeg ik me sterk af of dit niet gewoon een flesje lijm was? Waar je dan wel ruim 14 euro voor neerlegt...hmmm.

De ingrediƫnten heb ik nog niet nader onderzocht, en eerlijk gezegd ben ik daar ook niet zo heel erg goed in. Maar getest heb ik het natuurlijk wel.

De eerste keer heb ik een vrij royale laag aangebracht. Het is een witte basecoat die dikker is dan normaal. Je moet ook geen haast hebben met deze basecoat want het duurt zeker 10 minuten voordat deze droog is. De basecoat droogt transparant op dus zodra de witte waas weg is kun je verder met je glitters.



De basecoat krimpt een beetje wanneer hij opdroogt dus breng hem dicht tegen de nagelriemen aan en ook een stukje over de top van je nagel rand.

Vervolgens heb ik mijn favoriete nieuwe glitter lak 'Paradise' aangebracht, en het plaatje afgemaakt met een topcoat. Mijn eerste indruk is dat je best lang moet wachten tot het geheel droog en hard is, ook blijf ik een beetje het gevoel houden dat het vrij kwetsbaar is.

De eerste keer dat ik de basecoat gebruikte was in de avond. Ik ging naar bed en de volgende dag moest ik werken, een ideale manier om uit te proberen of deze basecoat wel werkt, want ik werk veel met mijn handen. Tot mijn verbazing kwam ik er 's ochtends vroeg al achter dat ik een nagel kwijt was.. Niet een stukje. Maar een complete nagel. Van mijn ringvinger was de complete nagellak verdwenen. Deze vond ik later terug op de grond. Ik duwde wat op mijn andere nagels en 1 voor 1 gleed de nagellak er zo hoppakee vanaf. Op zich positief dat het zo makkelijk te verwijderen valt, maar voor mij wel heel erg makkelijk. Het blijft niet eens een nacht zitten!

Na deze poging besloot ik het nog eens te proberen, misschien heb ik de basecoat wel veel te dik aangebracht.

Ik bracht wat minder aan en deze keer bleef het langer zitten, na drie dagen besloot ik het er af te halen. Het ging lastiger dan de eerste keer maar ik kreeg de glitters er in stukjes zeker makkelijker af dan met nagellak remover. Hierna moet je nog wel even met een watje en wat remover de randjes van je nagels schoonmaken, maar dit is zo gepiept.



Het is nog een beetje uitproberen, de lak moet je niet te dun aanbrengen, maar zeker ook niet te dik want anders ben je je nagellak echt binnen no time kwijt. Ook wanneer je werk doet waarbij je veel met je handen tegen dingen aanstoot of veel met je handen in het water houdt de lak het niet lang op je nagels vol.

Ik wissel ook regelmatig van nagellak en daarom vind ik het niet zo erg dat deze basecoat niet zo heel lang blijft zitten. Maar wil je weken van je manicure genieten, dan zou ik deze niet gebruiken.

Ik vind de glitter off basecoat zeker een uitkomst voor lastige glitter nagellakken zoals die van mij!  Hij beland dan voorlopig ook zeker in mijn vaste routine!


Liefs,

Suzanne



1 opmerking:

  1. Super handig, ik heb altijd erg veel wattenschijfjes nodig om glitters te verwijderen.

    BeantwoordenVerwijderen