donderdag 15 augustus 2013

NOTD: Sugar Skulls Waterdecals

Hey allemaal!

Al sinds ik het fenomeen waterdecals ken, sta ik te popelen om ook eens een setje aan te schaffen. En dat heb ik dus eindelijk eens gedaan. Waterdecals? hoor ik je denken, wat is dat nou weer? Waterdecals  zijn een hele makkelijke maar ook hele mooie vorm van nail-art. Het zijn als het ware tatoeages voor op je nagels. Ze doen je nog het meeste denken aan de tijdelijke tatoeages (plakplaatjes) die vroeger bij de pakjes kauwgum zaten. En zo makkelijk werkt het ook echt. Kijk je mee naar mijn ervaring met de waterdecals?


























De waterdecals die ik heb uitgezocht zijn Sugar Skulls en niet zomaar enge schedels! De Sugar Skulls komen oorspronkelijk uit Mexico en worden gebruikt bij de feestdag genaamd Dia de los Muertos oftwel: Day of the Death. Op deze dag worden de overledenen juist gevierd in plaats van dat er om gehuild wordt. Persoonlijk vind ik het een hele mooie manier om om te gaan met de dood.  Op deze dag worden er ook vaak Sugar Skulls gemaakt en uitgedeeld of verkocht. Dit zijn zoetigheden in de vorm van een schedel, vaak versierd met allerlei kleurrijke snoepjes. Wil je er meer over lezen dan verwijs ik je graag door naar deze website: http://www.celebrate-day-of-the-dead.com/dia-de-los-muertos-history.html 













Nu ben ik creatief maar ook een beetje lui. Dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ik ging dus op zoek naar waterdecals. Want om nou al die details met de hand te gaan maken, dat zag ik niet zo zitten.

Mijn Sugar Skull waterdecals zijn dan ook afkomstig van Ebay. Zoals je ziet zijn deze ook vrolijk versierd met bloemetjes en lang niet zo creepy als normale schedels. Zoek op waterdecals en je vind er een heleboel voor maar een paar euro. Nu hou ik er zelf niet zo van om al mijn nagels tegelijk te beplakken dus ik doe vrij lang met een setje want op het velletje dat ik kocht zaten twintig decals in verschillende groottes. Je vindt er dus altijd wel een bij die past op jouw nagels, maar persoonlijk vind ik de grootste decals wel heel erg groot en dat is wel jammer. Bij mij zullen die niet passen.























Nou hoe gaat het dan in zijn werk? Het is echt heel simpel. Knip een decal uit en leg deze even in een bakje met water. Na zo'n 10 tot 20 seconden haal je hem er uit met een pincet of heel voorzichtig met je vingers. Schuif het plastic laagje er voorzichtig af en plaats de decal op je nagel. Laat het heel even drogen en breng er dan een topcoat over aan.



























De waterdecal blijft goed op zijn plaats zitten en slijt niet snel. Ook het verwijderen is heel makkelijk. Ik ben dus zeer te spreken over deze (voor mij nieuwe) vorm van nail-art! Wat ontzettend snel en makkelijk. 

Ik heb mijn zinnen nog gezet op een aantal mooie patronen met bloemen en mezelf kennende verwacht ik die dan ook snel te kunnen verwelkomen in mijn stash haha! 

Liefs,

Suzanne

4 opmerkingen: