maandag 15 april 2013

Glitter gradient

Hey allemaal!

Vandaag heb ik weer een leuke tutorial voor jullie! Deze keer niet op mijn eigen nagels, ik heb er voor de verandering eens een nagelwiel bij gepakt. Laten we beginnen!




Voor deze nail art heb je het volgende nodig: 
- Basecoat
- Nagellak
- Dottingtool of sateprikker
- Glitters
- Topcoat


Eerst lak je je nagels met een goede basecoat. Deze zorgt er voor dat je nagels beschermt worden tegen verkleuring en dat je nagellak langer blijft zitten. Daarna lak je al je nagels in 1 kleur. Let op, lak maar 1 laagje! Hier heb ik gekozen voor een paarse lak van het merk KIKO. Mijn excuses voor de nagellak op het potje, daar kwam ik te laat achter "schaam schaam". 



Nadat je al je nagels 1 keer gelakt hebt pak je de glitters erbij. Lak je nagels nu een tweede keer zodat de basiskleur goed dekkend is. In de nog wat natte nagellak ga je nu de glitters plaatsen. Met je dottingtool pak je 1 voor 1 de glitters op en plaats deze op de nagel. Ik heb er voor gekozen om een soort gradient nail art te maken. Dus ik plaats veel glitters op de tip, en laat ze wat uit waaieren naar beneden. Dan krijg je ongeveer dit:



Nu ga je het opbouwen. Plaats steeds meer gekleurde glitters totdat je tevreden met de hoeveelheid. Ik ben gestopt met glitteren (hihi) toen ik dit plaatje had:


Nu kun je hier al stoppen en er een goede topcoat overheen aanbrengen. Maar ik wilde het nog wat opleuken door er wat paarse holografische glitters overheen te strooien. 





























Nu nog een goede topcoat er overheen en klaar is kees! Het vergt wel even wat tijd en geduld maar het eindresultaat is ontzettend leuk!










































Veel glitterplezier!

Liefs, 
Suzanne


2 opmerkingen: